YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi :
14.09.2024 03:52:12
Kişisel Bilgiler
PROF. CAHİT PESEN
- E-posta: cahit.pesen@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/cahit.pesen
YÖKSİS Veri Girişi İçin Tıklayınız.
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
1993 - 1996
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (DR)/
Tez Adı: Geçişken ve parçalı monoton dönüşümlerin topolojik entropi üzerine
Yüksek Lisans
1991 - 1993
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Frechet uzayları ve holomorfik fonksiyonlar üzerine
Lisans
1986 - 1990
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- PROFESÖR
- 2017 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Rektör Yardımcısı
- 2021 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Genel Sekreter
- 2012 - 2014
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- İşbirlikli öğrenme temelli problem çözme etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin problem çözmedeki başarına etkisi ve öğrenci görüşleri
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MÜNEVVER TEMİZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME DÜZEYLERİNE VE KALICILIĞA ETKİSİNİN İNCELENMESİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matbaa Eğitimi Ana Bilim Dalı
- SEHER TOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE ÖĞRETİMİN 9.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRAFİKLER KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARILARINA VE MATEMATİK TUTUMLARINA ETKİSİ
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- CUMALİ BATUR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Matematiksel Modellemeye Yönelik Yürütülen Lisansüstü Tezlerin Tematik ve Yöntemsel Açıdan İncelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- SEMRA ERTEKİN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ONDALIK GÖSTERİM ÖĞRETİMİNİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI VE KAVRAMSAL ÖĞRENME DÜZEYLERİNE ETKİSİ
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- SEHER GELDİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Gerçekçi matematik eğitiminin 7. sınıf eşitlik ve denklemler konusunda öğrencilerin başarılarına etkisi ve öğrenci görüşleri
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- PINAR İŞCAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Ders planlarına verilen geribildirimlerin öğretmen adaylarının ders planı hazırlama yeterliğine etkisi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- İNAYET ÖZEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- 8. sınıf öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile motivasyon ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEYMA NUR ÖZDEMİR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
- Matematik dersinde değerler eğitimine yönelik ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ERCAN SÜSLÜ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021
- Doğrusal Denklemler Konusunda Senaryo Tabanlı Problem Kurma Etkinliklerinin Problem Çözme Becerisi ve Değerler Algısına Etkisi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MEHMET VEYSEL PALANDÖKEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2020
- Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Yönteminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi: Bir Meta-Analiz
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MUSTAFA KORKUT(Öğrenci),Yüksek Lisans,2020
- İşbirlikli öğrenmenin ortaokul 8.sinif öğrencilerinin üçgenler konusundaki akademik başarilari ve görsel matematik okuryazarliği öz yeterlik algilari
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- MEHMET KIZILTOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- İŞBİRLİKLİ ÖĞRENMENİN ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜÇGENLER KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARILARI VE GÖRSEL MATEMATİK OKURYAZARLIĞI ÖZ YETERLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- MEHMET KIZILTOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- Gerçekçi matematik eğitiminin 6.sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- ARZU CEZLAN KAVURAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- Etkinlik temelli öğretimin ortaokul 7. sınıflarda rasyonel sayılarla işlemler konusunda öğrenme ürünlerine etkisi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- HAŞİM IŞIK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
- Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- KEMAL ÖZGEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2007
- Özdeşlik konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
- Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- MUHAMMET FAYSAL AKIN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2007
- Geometri tutum ölçeği güvenirlik geçerlik çalışması ve bir uygulama
- Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- RECEP BİNDAK(Öğrenci),Doktora,2004
Dersler
VERİLEN DERSLER
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,2015-2016,Lisans (Türkçe)
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Öğretmenlerin Matematiksel Modelleme Öğretim Yeterliklerinin Geliştirilmesi: Bir Öğretim Deneyi
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, PESEN CAHİT, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Mediterranean Journal of Educational Research
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Mediterranean Journal of Educational Research
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Difficulties in Preparatory Process of Mathematics High School Entrance Exam (LGS) and Its Reflections on Education
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, DEMİR ENES, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : İlkokul matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamaları
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Matematik uygulamaları dersine dair matematik öğretmenlerinin görüşleri
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2020
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Development of a scale to measure teacher candidates’ attitudes toward research.
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN, GAZİOĞLU SUZAN, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 2146-5266
Yayın Tarihi : 2012
Dergi Adı : Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 2146-5266
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Özdeşliklerin Elde Edilmesinde Tam Küp Modelinin Öğrenme Ürünlerine Etkileri
Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYAGÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Cilt :
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2010
Dergi Adı : DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYAGÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Cilt :
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımı ile işlenen matematik dersinde öğrencilerin problem çözme becerilerinin analizi
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Journal of Education and Social Sciences
Cilt : 186
ISSN : 2289-9855
Yayın Tarihi : 2010
Dergi Adı : Journal of Education and Social Sciences
Cilt : 186
ISSN : 2289-9855
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2010
Dergi Adı : Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2010
Makale Adı : Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ve öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları.
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008
Dergi Adı : D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008
Makale Adı : Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : . İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008
Dergi Adı : . İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008
Makale Adı : öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları.
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Egitim ve Bilim
Cilt : 32
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2007
Dergi Adı : Egitim ve Bilim
Cilt : 32
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2007
Makale Adı : ZİHİNDEN TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMLERİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN İLKÖĞRETİM 1 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DÜZEYİNE ETKİSİ
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Ege Eğitim Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1307-4474
Yayın Tarihi : 2004
Dergi Adı : Ege Eğitim Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1307-4474
Yayın Tarihi : 2004
Makale Adı : MATEMATİĞİN ESTETİĞİ ÜZERİNE
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2002
Dergi Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2002
Makale Adı : İlköğretim okullarında kullanılan matematik öğretim yöntemleri üzerine.
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, ODABAŞ AKIN, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 25
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2000
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 25
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2000
Bildiri Adı : Yeni yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yeni ilköğretim programlarının değerlendirilmesi.
Etkinlik Adı : Kayseri Üniversitesi Yeni İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi Sempozyumu.
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.06.2005
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.06.2005
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 4
Kitap Adı : SOSYAL BİLİMLERDE MATEMATİK UYGULAMALAR
Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : PESEN CAHİT, KAMA RAMAZAN
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : AKTUEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7960-05-2
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Yazar Adı : PESEN CAHİT, KAMA RAMAZAN
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : AKTUEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7960-05-2
Basım Türü :Basılı
YIL :2020
Kitap Adı : Matematik Öğretimi
Kitap Türü :
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :
Yayın Evi : PegemA
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9944-919-41-1
Basım Türü :
YIL :2008
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :
Yayın Evi : PegemA
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9944-919-41-1
Basım Türü :
YIL :2008
Kitap Adı : Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre matematik öğretimi
Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : SEMPATİ YAYINLARI
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :24689
Basım Türü :Basılı
YIL :2008
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : SEMPATİ YAYINLARI
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :24689
Basım Türü :Basılı
YIL :2008
Kitap Adı : Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi
Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : NOBEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :123456
Basım Türü :Basılı
YIL :2003
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : NOBEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :123456
Basım Türü :Basılı
YIL :2003
Proje&Patent&Tasarım
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı : Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-30 18:12:16
Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-30 18:12:16