YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 14.09.2024 03:52:12

Kişisel Bilgiler

PROF. CAHİT PESEN




  • E-posta: cahit.pesen@siirt.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

1993 - 1996

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (DR)/

Tez Adı: Geçişken ve parçalı monoton dönüşümlerin topolojik entropi üzerine

Yüksek Lisans

1991 - 1993

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (YL) (TEZLİ)/

Tez Adı: Frechet uzayları ve holomorfik fonksiyonlar üzerine

Lisans

1986 - 1990

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR./

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
PROFESÖR
2017 -
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Rektör Yardımcısı
2021 -
SİİRT ÜNİVERSİTESİ

Genel Sekreter
2012 - 2014
SİİRT ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
İşbirlikli öğrenme temelli problem çözme etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin problem çözmedeki başarına etkisi ve öğrenci görüşleri
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
MÜNEVVER TEMİZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME DÜZEYLERİNE VE KALICILIĞA ETKİSİNİN İNCELENMESİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matbaa Eğitimi Ana Bilim Dalı
SEHER TOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE ÖĞRETİMİN 9.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRAFİKLER KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARILARINA VE MATEMATİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
CUMALİ BATUR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Matematiksel Modellemeye Yönelik Yürütülen Lisansüstü Tezlerin Tematik ve Yöntemsel Açıdan İncelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
SEMRA ERTEKİN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ONDALIK GÖSTERİM ÖĞRETİMİNİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI VE KAVRAMSAL ÖĞRENME DÜZEYLERİNE ETKİSİ
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
SEHER GELDİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Gerçekçi matematik eğitiminin 7. sınıf eşitlik ve denklemler konusunda öğrencilerin başarılarına etkisi ve öğrenci görüşleri
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
PINAR İŞCAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Ders planlarına verilen geribildirimlerin öğretmen adaylarının ders planı hazırlama yeterliğine etkisi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
İNAYET ÖZEL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

8. sınıf öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile motivasyon ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
ŞEYMA NUR ÖZDEMİR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021

Matematik dersinde değerler eğitimine yönelik ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
ERCAN SÜSLÜ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2021

Doğrusal Denklemler Konusunda Senaryo Tabanlı Problem Kurma Etkinliklerinin Problem Çözme Becerisi ve Değerler Algısına Etkisi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
MEHMET VEYSEL PALANDÖKEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2020

Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Yönteminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi: Bir Meta-Analiz
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
MUSTAFA KORKUT(Öğrenci),Yüksek Lisans,2020

İşbirlikli öğrenmenin ortaokul 8.sinif öğrencilerinin üçgenler konusundaki akademik başarilari ve görsel matematik okuryazarliği öz yeterlik algilari
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
MEHMET KIZILTOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENMENİN ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜÇGENLER KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARILARI VE GÖRSEL MATEMATİK OKURYAZARLIĞI ÖZ YETERLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
MEHMET KIZILTOPRAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

Gerçekçi matematik eğitiminin 6.sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
ARZU CEZLAN KAVURAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

Etkinlik temelli öğretimin ortaokul 7. sınıflarda rasyonel sayılarla işlemler konusunda öğrenme ürünlerine etkisi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
HAŞİM IŞIK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
KEMAL ÖZGEN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2007

Özdeşlik konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
MUHAMMET FAYSAL AKIN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2007

Geometri tutum ölçeği güvenirlik geçerlik çalışması ve bir uygulama
Dicle Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
RECEP BİNDAK(Öğrenci),Doktora,2004

Dersler

VERİLEN DERSLER

MATEMATİK ÖĞRETİMİ II,2015-2016,Lisans (Türkçe)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,2015-2016,Lisans (Türkçe)

MATEMATİK ÖĞRETİMİ I,2015-2016,Lisans (Türkçe)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II,2015-2016,Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 14

Makale Adı : Öğretmenlerin Matematiksel Modelleme Öğretim Yeterliklerinin Geliştirilmesi: Bir Öğretim Deneyi

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, PESEN CAHİT, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Mediterranean Journal of Educational Research
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Difficulties in Preparatory Process of Mathematics High School Entrance Exam (LGS) and Its Reflections on Education

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, DEMİR ENES, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : İlkokul matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamaları

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Matematik uygulamaları dersine dair matematik öğretmenlerinin görüşleri

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1301-7985
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Development of a scale to measure teacher candidates’ attitudes toward research.

Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN, GAZİOĞLU SUZAN, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 2
ISSN : 2146-5266
Yayın Tarihi : 2012

Makale Adı : Özdeşliklerin Elde Edilmesinde Tam Küp Modelinin Öğrenme Ürünlerine Etkileri

Yazar Bilgisi : AKIN MUHAMMET FAYSAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYAGÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Cilt :
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2010

Makale Adı : Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımı ile işlenen matematik dersinde öğrencilerin problem çözme becerilerinin analizi

Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Journal of Education and Social Sciences
Cilt : 186
ISSN : 2289-9855
Yayın Tarihi : 2010

Makale Adı : İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI

Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2010

Makale Adı : Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ve öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları.

Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, PESEN CAHİT
Dergi Adı : D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008

Makale Adı : Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları.

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : . İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 300-2899
Yayın Tarihi : 2008

Makale Adı : öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları.

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Egitim ve Bilim
Cilt : 32
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2007

Makale Adı : ZİHİNDEN TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMLERİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİN İLKÖĞRETİM 1 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DÜZEYİNE ETKİSİ

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Ege Eğitim Dergisi
Cilt : 5
ISSN : 1307-4474
Yayın Tarihi : 2004

Makale Adı : MATEMATİĞİN ESTETİĞİ ÜZERİNE

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Dergi Adı : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1300-5340
Yayın Tarihi : 2002

Makale Adı : İlköğretim okullarında kullanılan matematik öğretim yöntemleri üzerine.

Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT, ODABAŞ AKIN, BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 25
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2000
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 1

Bildiri Adı : Yeni yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yeni ilköğretim programlarının değerlendirilmesi.

Etkinlik Adı : Kayseri Üniversitesi Yeni İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi Sempozyumu.
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.06.2005
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 4

Kitap Adı : SOSYAL BİLİMLERDE MATEMATİK UYGULAMALAR

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : PESEN CAHİT, KAMA RAMAZAN
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : AKTUEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7960-05-2
Basım Türü :Basılı
YIL :2020

Kitap Adı : Matematik Öğretimi

Kitap Türü :
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :
Yayın Evi : PegemA
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9944-919-41-1
Basım Türü :
YIL :2008

Kitap Adı : Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre matematik öğretimi

Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : SEMPATİ YAYINLARI
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :24689
Basım Türü :Basılı
YIL :2008

Kitap Adı : Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi

Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : PESEN CAHİT
Alan Bilgisi :Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı>Matematik
Yayın Evi : NOBEL
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :123456
Basım Türü :Basılı
YIL :2003

Proje&Patent&Tasarım

Sistemde kayıtlı proje kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi



Güncelleme Tarihi : 2022-01-30 18:12:16

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!