Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 4.05.2025 00:20:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 10.01.2025 09:02:52
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ BURHAN ÜZÜM
- E-posta: uzum_b@hotmail.com@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : ÇOCUK GELİŞİMİ
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/uzum_b@hotmail.com

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2018 - 2022
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)/
Tez Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENEN MERKEZLİ YÖNTEMLERİN AKADEMİK BAŞARI VE DERSE YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Yüksek Lisans
2014 - 2017
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ) (DİCLE ÜNİV. ORTAK)/
Tez Adı: Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi
Lisans
2003 - 2007
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2015 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU /
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2023 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU /
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Bölüm Başkanı
- 2020 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Öz-düzenlemeli öğrenme ile ingilizce dersi başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: bir meta-analiz çalışması
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ŞENGÜL YAVUZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Merkezi sınavların ingilizce dersi akademik başarısı üzerindeki geri etkisi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- MEHMET NURİ ANLAYICI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
Dersler
VERİLEN DERSLER
Eğitimde Program Geliştirme Uygulamaları,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi,2023-2024,Önlisans (Türkçe)
Öğrenme Öğretme Teknikleri,2023-2024,Önlisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme Uygulamaları,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Development of Teachers’ Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study
Dergi Adı : International Journal of Human–Computer Interaction
Cilt : 41
ISSN : 1044-7318
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 13
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Dergi Adı : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1303-5495
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Experiences of Special Education Teachers: Difficulties They Face and Solution Suggestions
Dergi Adı : İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 2147-1185
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : İngilizce Öğretim Programında Önerilen Öğrenen Merkezli Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2980-1222
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : In-Service Training Needs of English Teachers for New Trends in Contemporary Methods and Techniques in Foreign Language Teaching
Dergi Adı : Shanlax International Journal of Education
Cilt : 11
ISSN : 2320-2653
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Kazanımlara Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi: Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesi
Dergi Adı : Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama
Cilt : 14
ISSN : 1309-8659
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN TEMEL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Dergi Adı : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 1303-5495
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : The School and Science and Art Center from the Perceptions of Gifted Students
Dergi Adı : Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of SpecialEducation
Cilt : 21
ISSN : 1304-7639
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Mapping English Teachers’ Favorable and Unfavorable Behaviors as Voiced by High School Students
Dergi Adı : Tarih Okulu Dergisi (TOD)
Cilt : 13
ISSN : 1308-5298
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Mapping Students Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson
Dergi Adı : Hacettepe University Journal of Education
Cilt : 35
ISSN : 2536-4758
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Scrutinizing German Education System in Terms of its Effect on Social and Cultural Structure, Employment and Economy
Dergi Adı : OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 2528-9527
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students’ Academic Achievement in English Lesson
Dergi Adı : International Journal of Instruction
Cilt : 12
ISSN : 1308-1470
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : The Effect of the Layered Curriculum on the 6th Grade Students’ LearningStyles in Science Lesson
Dergi Adı : International Journal of Educational Methodology
Cilt : 4
ISSN : 2469-9632
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : The Analysis of Self Efficacies of English Language Teachers in Terms of Creative Drama Use in Education
Dergi Adı : Universal Journal of Educational Research
Cilt : 5
ISSN : 2332-3205
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Programlama Öğretiminin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Development of Teachers’ Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Experiences of Special Education Teachers: Difficulties They Face and Solution Suggestions
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The effect of learner-centered methods recommended in the english language curriculum on academic achievement: a meta-analysis study
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : İngilizce Öğretim Programında Önerilen Öğrenen Merkezli Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : In-Service Training Needs of English Teachers for New Trends in Contemporary Methods and Techniques in Foreign Language Teaching
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN TEMEL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve Bilim ve Sanat Merkezi
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Scrutinizing german education system in terms of its effect on social and cultural structure, employment and economy
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : Mapping English Teachers' Favorable and Unfavorable Behaviors as Voiced by High School Students
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : The School and SAC as Voiced in the Perceptions of Gifted Students
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Mapping students’ opinions on the effectiveness of the layered curriculum in the 9th grade english lesson
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : Do the Learner-Centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson.
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 22
Makale Adı : The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 15
Makale Adı : The Analysis of Self Efficacies of English Language Teachers in Terms of Creative Drama Use in Education.
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 12
Makale Adı : The effect of layered curriculum on 9th grade students' learning styles and academic achievement in English lesson
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : Mapping Students’ Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9 th Grade English Lesson Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının …
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : International Journal of Educational Methodology
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Kazanımlara Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi: Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesi
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 1
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (WOS) : 6
Makale Adı : Development of Teachers' Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson (vol 12, pg 1585, 2019)
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
Makale Adı : Mapping Students' Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Makale Adı : The School and Science and Art Center from the Perceptions of Gifted Students
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 6
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
Bildiri Adı : Hasta ve Yaşlı Bakım Hizmetleri Bölümü öğrencilerinin empati becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim programı için bir ihtiyaç analizi (A needs analysis for a curriculum to be designed for developing the empathy skills of the students in the Patient and Elderly Care Services Program)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZTÜRK Mustafa,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Program Geliştirme,İhtiyaç Analizi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.03.2025
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.03.2025
Basım Tarihi :25.03.2025
Bildiri Adı : E-ölçme ve Değerlendirmenin Uygulanabilirliği: Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları Perspektifinden Bir İnceleme
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ERDEMCİ HÜSAMETTİN,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.11.2019
Basım Tarihi :25.11.2019
Bildiri Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve BİLSEM
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EPÇAÇAN UĞUR,PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.11.2018
Basım Tarihi :03.11.2018
Bildiri Adı : Basamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,PESEN ATA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.11.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.11.2017
Basım Tarihi :15.12.2017
Bildiri Adı : İngilizce öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz-yeterliklerinin incelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2016
Basım Tarihi :30.11.2016
Bildiri Adı : İngilizce Öğretmenlerinin Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,ÖZBEK RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2020
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 1
Kitap Adı : Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri 2
Yazar Adı : PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-5964-03-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2024
Proje&Patent&Tasarım
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2024-02-21 13:11:12