YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 30.04.2025 00:16:17
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 4.05.2025 00:20:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 10.01.2025 09:02:52

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ BURHAN ÜZÜM




  • E-posta: uzum_b@hotmail.com@siirt.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
  • Bağlı Birimi : ÇOCUK GELİŞİMİ
  • Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/uzum_b@hotmail.com

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2018 - 2022

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)/

Tez Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENEN MERKEZLİ YÖNTEMLERİN AKADEMİK BAŞARI VE DERSE YÖNELİK TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

Yüksek Lisans

2014 - 2017

SİİRT ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ) (DİCLE ÜNİV. ORTAK)/

Tez Adı: Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi

Lisans

2003 - 2007

DİCLE ÜNİVERSİTESİ

ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR./

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
2015 -
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU /

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2023 -
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU /

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Bölüm Başkanı
2020 -
SİİRT ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
Öz-düzenlemeli öğrenme ile ingilizce dersi başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: bir meta-analiz çalışması
Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
ŞENGÜL YAVUZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025

Merkezi sınavların ingilizce dersi akademik başarısı üzerindeki geri etkisi
Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
MEHMET NURİ ANLAYICI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Dersler

VERİLEN DERSLER

Eğitimde Program Geliştirme Uygulamaları,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)

Özel Öğretim Yöntemleri,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

Öğrenme Öğretme Teknikleri,2023-2024,Önlisans (Türkçe)

Eğitimde Program Geliştirme Uygulamaları,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 15

Makale Adı : Development of Teachers’ Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,ELÇİÇEK MİTHAT,PESEN ATA
Dergi Adı : International Journal of Human–Computer Interaction
Cilt : 41
ISSN : 1044-7318
Yayın Tarihi : 2025

Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN, ÖZBEK RAMAZAN
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 13
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2024

Makale Adı : PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,ELÇİÇEK MİTHAT,PESEN ATA
Dergi Adı : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1303-5495
Yayın Tarihi : 2024

Makale Adı : Experiences of Special Education Teachers: Difficulties They Face and Solution Suggestions

Yazar Bilgisi : EPÇAÇAN UĞUR,BAHÇECİ FERHAT,ÜZÜM BURHAN
Dergi Adı : İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 2147-1185
Yayın Tarihi : 2024

Makale Adı : İngilizce Öğretim Programında Önerilen Öğrenen Merkezli Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN, ÖZBEK RAMAZAN
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2980-1222
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : In-Service Training Needs of English Teachers for New Trends in Contemporary Methods and Techniques in Foreign Language Teaching

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN, ÖZBEK RAMAZAN
Dergi Adı : Shanlax International Journal of Education
Cilt : 11
ISSN : 2320-2653
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Kazanımlara Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi: Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesi

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN
Dergi Adı : Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama
Cilt : 14
ISSN : 1309-8659
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN TEMEL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : AKBULUT Salih, ÜZÜM BURHAN, PESEN ATA
Dergi Adı : İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 1303-5495
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : The School and Science and Art Center from the Perceptions of Gifted Students

Yazar Bilgisi : EPÇAÇAN UĞUR,PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Dergi Adı : Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of SpecialEducation
Cilt : 21
ISSN : 1304-7639
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Mapping English Teachers’ Favorable and Unfavorable Behaviors as Voiced by High School Students

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,ÇOBAN AHMET
Dergi Adı : Tarih Okulu Dergisi (TOD)
Cilt : 13
ISSN : 1308-5298
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Mapping Students Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,PESEN ATA
Dergi Adı : Hacettepe University Journal of Education
Cilt : 35
ISSN : 2536-4758
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Scrutinizing German Education System in Terms of its Effect on Social and Cultural Structure, Employment and Economy

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,DURUHAN KEMAL
Dergi Adı : OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 2528-9527
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students’ Academic Achievement in English Lesson

Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,PESEN ATA
Dergi Adı : International Journal of Instruction
Cilt : 12
ISSN : 1308-1470
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : The Effect of the Layered Curriculum on the 6th Grade Students’ LearningStyles in Science Lesson

Yazar Bilgisi : KOÇ AKRAN SEVDA,ÜZÜM BURHAN
Dergi Adı : International Journal of Educational Methodology
Cilt : 4
ISSN : 2469-9632
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : The Analysis of Self Efficacies of English Language Teachers in Terms of Creative Drama Use in Education

Yazar Bilgisi : PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Dergi Adı : Universal Journal of Educational Research
Cilt : 5
ISSN : 2332-3205
Yayın Tarihi : 2017

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Atıf Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 21

Makale Adı : Programlama Öğretiminin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yazar Bilgisi : B Üzüm, M Elçiçek, A Pesen
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Development of Teachers’ Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study

Yazar Bilgisi : burhan üzüm, mithat elçiçek, ata pesen
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Experiences of Special Education Teachers: Difficulties They Face and Solution Suggestions

Yazar Bilgisi : U Epçaçan, F Bahçeci, B Üzüm
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study

Yazar Bilgisi : B Üzüm, R Özbek
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :

Makale Adı : The effect of learner-centered methods recommended in the english language curriculum on academic achievement: a meta-analysis study

Yazar Bilgisi : B Üzüm, R Özbek
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : İngilizce Öğretim Programında Önerilen Öğrenen Merkezli Yöntemlerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması

Yazar Bilgisi : B Üzüm, R Özbek
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : In-Service Training Needs of English Teachers for New Trends in Contemporary Methods and Techniques in Foreign Language Teaching

Yazar Bilgisi : B Üzüm, R Özbek
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN TEMEL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : S Akbulut, B Üzüm, A Pesen
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve Bilim ve Sanat Merkezi

Yazar Bilgisi : U Epçaçan, A Pesen, B Üzüm
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Scrutinizing german education system in terms of its effect on social and cultural structure, employment and economy

Yazar Bilgisi : B Üzüm, K Duruhan
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 2

Makale Adı : Mapping English Teachers' Favorable and Unfavorable Behaviors as Voiced by High School Students

Yazar Bilgisi : B Üzüm, A Çoban
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : The School and SAC as Voiced in the Perceptions of Gifted Students

Yazar Bilgisi : U Epçaçan, A Pesen, B Üzüm
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 3

Makale Adı : Mapping students’ opinions on the effectiveness of the layered curriculum in the 9th grade english lesson

Yazar Bilgisi : B Üzüm, A Pesen
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 2

Makale Adı : Do the Learner-Centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson.

Yazar Bilgisi : B Üzüm, A Pesen
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 22

Makale Adı : The effect of the layered curriculum on the 6th grade students’ learning styles in Science lesson

Yazar Bilgisi : SK Akran, B Uzum
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 15

Makale Adı : The Analysis of Self Efficacies of English Language Teachers in Terms of Creative Drama Use in Education.

Yazar Bilgisi : A Pesen, B Üzüm
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 12

Makale Adı : The effect of layered curriculum on 9th grade students' learning styles and academic achievement in English lesson

Yazar Bilgisi : B Üzüm, A Pesen
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi

Yazar Bilgisi : B Üzüm, A Pesen
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Mapping Students’ Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9 th Grade English Lesson Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının …

Yazar Bilgisi : B ÜZÜM, A PESEN
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :

Makale Adı : International Journal of Educational Methodology

Yazar Bilgisi : SK Akran, B Uzum
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :

Makale Adı : 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Kazanımlara Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi: Güneş Sistemi ve Tutulmalar Ünitesi

Yazar Bilgisi : B Üzüm
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 1

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (WOS) : 6

Makale Adı : Development of Teachers' Perception Scale Regarding Artificial Intelligence Use in Education: Validity and Reliability Study

Yazar Bilgisi : Üzüm, B, Elçiçek, M, Pesen, A
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION

Makale Adı : Effectiveness of learner-centered methods in elevating positive attitudes towards English: Meta-analysis study

Yazar Bilgisi : Üzüm, B, Özbek, R
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : TURKISH JOURNAL OF EDUCATION

Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson (vol 12, pg 1585, 2019)

Yazar Bilgisi : Üzüm, B, Pesen, A
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION

Makale Adı : Mapping Students' Opinions on the Effectiveness of the Layered Curriculum in the 9th Grade English Lesson

Yazar Bilgisi :
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION

Makale Adı : The School and Science and Art Center from the Perceptions of Gifted Students

Yazar Bilgisi : Epçaçan, U, Pesen, A, Üzüm, B
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION

Makale Adı : Do the Learner-centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students' Academic Achievement in English Lesson

Yazar Bilgisi : Üzüm, B, Pesen, A
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 6
Yayın Yeri : INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 6

Bildiri Adı : Hasta ve Yaşlı Bakım Hizmetleri Bölümü öğrencilerinin empati becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitim programı için bir ihtiyaç analizi (A needs analysis for a curriculum to be designed for developing the empathy skills of the students in the Patient and Elderly Care Services Program)

Etkinlik Adı : 4th International Conference on Education
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZTÜRK Mustafa,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Program Geliştirme,İhtiyaç Analizi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.03.2025
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.03.2025
Basım Tarihi :25.03.2025

Bildiri Adı : E-ölçme ve Değerlendirmenin Uygulanabilirliği: Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları Perspektifinden Bir İnceleme

Etkinlik Adı : 7th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ERDEMCİ HÜSAMETTİN,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.11.2019
Basım Tarihi :25.11.2019

Bildiri Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve BİLSEM

Etkinlik Adı : INTERNATIONAL CONGRESS on GIFTED and TALENTED EDUCATION
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EPÇAÇAN UĞUR,PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.11.2018
Basım Tarihi :03.11.2018

Bildiri Adı : Basamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi

Etkinlik Adı : International Conference on Multidisciplinary Sciences
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,PESEN ATA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.11.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.11.2017
Basım Tarihi :15.12.2017

Bildiri Adı : İngilizce öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz-yeterliklerinin incelenmesi

Etkinlik Adı : 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.10.2016
Basım Tarihi :30.11.2016

Bildiri Adı : İngilizce Öğretmenlerinin Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Etkinlik Adı : VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÜZÜM BURHAN,ÖZBEK RAMAZAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2020
Basım Tarihi :

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 1

Kitap Adı : Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri 2

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : PESEN ATA,ÜZÜM BURHAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-5964-03-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2024

Proje&Patent&Tasarım

Sistemde kayıtlı proje kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Eğitim Programları ve Öğretim

Anahtar Kelimeler :




Güncelleme Tarihi : 2024-02-21 13:11:12

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!