Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 20.11.2024 04:37:11
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 20.11.2024 04:38:26
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ SUNGUR GÜREL
- E-posta: sungur5@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/sungur5
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2012 - 2015
University of Florida
Ölçme ve Değerlendirme Metodolojisi
Tez Adı: Dealing with selection bias in multilevel observational studies: An evaluation of propensity score and direct estimation procedures
Yüksek Lisans
2010 - 2012
University of Florida {Florida}
Eğitim ( Araştırma ve Değerlendirme Metodolojisi )
Tez Adı: The performance of propensity score methods to estimate the average treatment effect in observational studies with selection bias: A Monte Carlo simulation study
Lisans
2003 - 2007
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- YARDIMCI DOÇENT
- 2017 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2016 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2017 - 2022
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- YLSY Burs Koordinatörü
- 2017 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
- 2019 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Eğitim Öğretim Komsiyonu Başkanı
- 2018 - 2023
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2018 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Uluslararası İlişkiler Koordinatörü
- 2018 - 2023
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Fen bilimleri öğretmenlerinin kişisel yönelimleri ile bireysel yenilikçilik (İnovasyon) düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MEHMET ŞAKİR GÜNEŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
Dersler
VERİLEN DERSLER
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2021-2022,Lisans (Türkçe)
TEMEL İSTATİSTİK,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER VE UYGULAMALARI,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Araştırma Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Bir Akıl Sporu: Briç,2021-2022,Lisans (Türkçe)
TEMEL İSTATİSTİK,2020-2021,Lisans (Türkçe)
ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bir Akıl Sporu: Briç,2020-2021,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Araştırma Yöntemleri,2020-2021,Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİK,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2019-2020,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2019-2020,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2019-2020,Lisans (Türkçe)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ETKİLİ ÖĞRENME-ÖĞRETME,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2018-2019,Lisans (Türkçe)
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ,2018-2019,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2017-2018,Lisans (Türkçe)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2017-2018,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Comparison of Propensity Score Weighting Methods to Remove Selection Bias in Average Treatment Effect Estimates
Dergi Adı : Gaziosmanpasa University
Cilt : 2023
ISSN : 2148-2314
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : The development of an online learning readiness scale for high school students
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 9
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Facebook Kullanma Gerekçeleri: Siirt İli Örneği
Dergi Adı : Winter 2020","AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology
Cilt : 11
ISSN : 1309-1581
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Does Project Children’s University Increase Academic Self-Efficacy in 6th Graders? A Weak Experimental Design
Dergi Adı : Sustainability
Cilt : 11
ISSN : 2071-1050
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : A Preliminary Study to Evaluate the Reproducibility of Factor Analysis Results: The Case of Educational Research Journals in Turkey
Dergi Adı : Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Cilt :
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Principals’ qualifications in special education and students with and at risk for disabilities’ reading achievement growth in kindergarten
Dergi Adı : Exceptionality
Cilt : 27
ISSN : 0936-2835
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : A Comparison of Propensity Score Weighting Methods for Evaluating the Effects of Programs With Multiple Versions
Dergi Adı : The Journal of Experimental Education
Cilt : 87
ISSN : 0022-0973
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : State-Level Analysis of School Punitive Discipline Practices in Florida
Dergi Adı : Behavioral Disorders
Cilt : 42
ISSN : 0198-7429
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Literacy related school readiness skills of English language learners in Head Start An analysis of the school readiness survey
Dergi Adı : Journal of Early Childhood Research
Cilt : 13
ISSN : 1476-718X
Yayın Tarihi : 2015
Bildiri Adı : Adaptation Of The Caregiving Helplessness Scale To Turkish
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : NUR İMRAY, KURTOĞLU MUSTAFA BATUHAN, GÜREL SUNGUR, GÜNAY BİLALOĞLU RAZİYE, AKTAŞ ARNAS YAŞARE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :25.12.2022
Bildiri Adı : Babaların Çocuk Bakımına Katılımı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ETİ İNANÇ, GÜRGAH OĞUL İREM, GÜREL SUNGUR, AKTAŞ ARNAS YAŞARE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.11.2022
Basım Tarihi :25.11.2022
Bildiri Adı : Baba Özyeterlik Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜNAY BİLALOĞLU RAZİYE, GÜREL SUNGUR, NUR İMRAY, AKTAŞ ARNAS YAŞARE, Kurtoğlu Mustafa
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Okul Öncesi Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.11.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.11.2022
Bildiri Adı : Yeni Bir Teknik Önerisi: Noktalama Öğretim Tekniği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇATAK MUZAFFER,KARADENİZ İLYAS,GÜREL SUNGUR,BAVLI BÜNYAMİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.09.2020
Basım Tarihi :30.09.2020
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Facebook Kullanma Gerekçeleri: Bir Siirt Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : RAMAZANOĞLU MEHMET,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :14.07.2019
Bildiri Adı : Akademik Öz-yeterlilik ve Sürdürülebilir Öğrenme: Deneysel Bir Çalışma
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TOYTOK ESEF HAKAN,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.07.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.07.2018
Basım Tarihi :26.06.2018
Bildiri Adı : Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Yaratıcılık ve Farklılıkların Yönetimi Algılarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇETİN ALİ,TOYTOK ESEF HAKAN,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.09.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.09.2017
Basım Tarihi :27.12.2017
Bildiri Adı : Bir Bilissel Tanı Modeli Uygulaması Niteliklerin Belirlenmesi ve Geçerlik Analizi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAPLAN MEHMET,ATILGAN HAKAN,GÜREL SUNGUR,AYDIN BURAK
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :03.09.2016
Bildiri Adı : Faktör analizi kullanılan yayınlamıs bilimsel makalelerde örneklem özellikleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ATILGAN HAKAN,AYDIN BURAK,GÜREL SUNGUR,KAPLAN MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.09.2016
Bildiri Adı : A comparison of Propensity Score Methods for Evaluating the Effects of Programs with Multiple Versions
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Leite Walter,GÜREL SUNGUR,AYDIN BURAK
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.05.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Bir bilişsel tanı modeli uygulaması niteliklerin belirlenmesi ve geçerlik analizi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : KAPLAN MEHMET,ATILGAN HAKAN,GÜREL SUNGUR,AYDIN BURAK
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Evaluating Pearson and Tetrachoric Correlations in Exploratory Factor Analysis with Dichotomous Variables A Monte Carlo Simulation
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,ATILGAN HAKAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.11.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.11.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : The Impact of Principal Experience in Special Education on Students Reading Achievement
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : Bettini Elizabeth,GÜREL SUNGUR,Yujeong Park,Chris Leko
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Özel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.04.2015
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : The Relationship Between Principals Qualifications in Special Education and Students with Disabilities Reading Achievement Growth in Kindergarten
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Bettini Elizabeth,GÜREL SUNGUR,Park Yujeong,Leko Chris
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Özel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.11.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.11.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Examining the Impact of Random DIF and DTF Magnitudes in Polytomous and Dichotomous Items on Score Equity Concerns of Equating
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,Huggins Anne Corinne
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.11.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.11.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Evaluation of Methods for Directly Estimating Treatment Effects in Multilevel Observational Studies A Monte Carlo Simulation Study
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,Leite Walter
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.04.2015
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Using the generalized propensity score to remove selection bias from the effects of programs with multiple versions A comparison of strategies
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Leite Walter,AYDIN BURAK,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 14.11.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :16.11.2012
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : A propensity score matching analysis of the effects of Head Start for English language learners
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : Park Yujeong,GÜREL SUNGUR,Oh Ji Hyun,Leite Walter
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.04.2012
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.04.2012
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Comparison of inverse probability of treatment weighting and optimal full matching methods to estimate the average treatment effect a Monte Carlo simulation study
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,Leite Walter
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.04.2017
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : An Evaluation of Growth Models with Propensity Score Weighting for Longitudinal Observational Data
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Leite Walter,GÜREL SUNGUR,Stapleton Laura
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.04.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.04.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Evaluation of Propensity Score Strategies with Multilevel Data when Treatment Assignment Mechanism Varies Between Clusters
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,Leite Walter
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.04.2014
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.04.2014
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA R İLE ANALİZ
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : AYDIN BURAK,KAPLAN MEHMET,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : OKUMA MOTİVASYONU ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI VE GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EPÇAÇAN CEVDET,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : A comparison of methods for imputation of missing covariate data prior to propensity score analysis
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Leite Walter,AYDIN BURAK,GÜREL SUNGUR,Berberoğlu Çetin Duygu
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :26.05.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Q Sıralama - Kriter Puanlama Yapılırken Güvenirlik Hesapları: Bağlanma Davranışları Sınıflandırma Seti Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : The Effect of Differential Item Functioning of Polytomously Scored Anchor Items on Equating Dependence of Item Response Theory True Score Equating
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,Huggins Anne Corinne
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.05.2013
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Faktör analizi kullanılan yayınlamış bilimsel makalelerde örneklem özellikleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ATILGAN HAKAN,AYDIN BURAK,GÜREL SUNGUR,KAPLAN MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Egitim arastırmalarında R ile analiz
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYDIN BURAK,KAPLAN MEHMET,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.06.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : ÇALIŞTAY: EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA R İLE ANALİZ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Davetli Konuşmacı
Yazar Bilgisi : AYDIN BURAK,KAPLAN MEHMET,GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Likert tipli envanterler nasıl puanlanmalı
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : GÜREL SUNGUR,ATILGAN HAKAN,AYDIN BURAK,KAPLAN MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 6
Kitap Adı : HİBRİT TABANLI ETKİLİ ÖĞRENME ORTAMLARI OLUŞTURMA Ters Yüz Edilmiş Sınıf ve Öğrenme Uygulamaları
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR, ATALMIŞ ERKAN HASAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6357-32-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitimde Ölçme Araç ve Yöntemleri
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>madde ve test istatistikleri
Yayın Evi : Murat Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7816-80-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Ters Yüz Edilmiş Sınıf Ve Öğrenme
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitim Programları ve Öğretim>Biçimlendirici Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-758-253-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-975-11-5601-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-296-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Kitap Adı : Yapısal Eşitlik Modellemesinin İlkeleri ve Uygulamaları
Yazar Adı : GÜREL SUNGUR
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Nobel Akademik Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7895-39-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2019
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 11
Proje Adı: Öğretmenlerin Hibrit Tabanli Etkili Öğrenme Ortami Oluşturmaya Yönelik Becerilerinin Geliştirilmesi
Bitiş Tarihi : 09.09.2022
Proje Konusu : TÜBİTAK 4005
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-03-21 15:04:47
Proje Adı: 121K470-Baba-Çocuk Bağlanmasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi ve Ebeveynlik Eğitim Programıyla Baba-Çocuk Arasındaki Bağlanma Güvenliğinin Güçlendirilmesi
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Bu projenin amacı, baba-çocuk arasındaki bağlanmayı etkileyen faktörleri belirlemek ve Güvenli Çember Ebeveynlik Eğitim Programı uygulayarak baba çocuk arasındaki bağlanma güvenliğini geliştirmektir. Bu doğrultuda, proje iki aşamalı olarak planlanmıştır. Birinci aşamada, baba-çocuk bağlanması ile ilgili risk faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Projenin birinci hedefi doğrultusunda sosyodemografik, psikososyal ve eşler arası ilişkilerin niteliğine ilişkin faktörler ile baba-çocuk bağlanma güvenliği arasındaki doğrudan/dolaylı ilişkiler incelenecektir. Uluslararası alan yazın çerçeverisinde belirlenen faktörler temel alınacaktır. Projenin birinci aşamasında Türkiye’de baba çocuk bağlanmasına etki eden faktörler belirlenecektir. Projenin ikinci aşamasında, baba çocuk bağlanma güvenliğinin artırılması planlanmaktadır. Bu amaçla projenin birinci aşamasında baba-çocuk bağlanması ile ilgili toplanan veriler başlangıç noktası olarak temel alınacaktır. Sonrasında rastgele olarak belirlenecek olan deney grubuna müdahale programı uygulanarak babaların çocuklarının yaşamlarında daha etkin ve daha fazla görev almaları desteklenerek değerlendirilecektir. Müdahale programı sonrasında babanın çocuk bakımına katılımı, çocuk bakımında çaresizlik, özyeterlilik düzeyinde ve çocukların sosyo duygusal gelişimlerinde bir artış olup olmadığı incelenecektir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2023-10-30 19:33:57
Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A Lisansüstü Eğitim Gören Araştırmacılara Yönelik Uygulamalı Nicel Veri Analizi Eğitimi
Bitiş Tarihi : 03.04.2021
Proje Konusu : Proje kapsamında, lisansüstü eğitim gören araştırmacılara, nicel araştırmaların tasarlanması ve yürütülmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar, nicel verilerin analiz edilmesinde izlenecek işlem adımları (SPSS paket programı üzerinden) ve bulguların raporlaştırılması aşamalarına yer verilmiştir.
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-05-05 17:11:05
Proje Adı: 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı - II
Bitiş Tarihi : 26.03.2021
Proje Konusu : Bu projenin amacı güvenilir ve geçerli çoktan seçmeli üst düzey beceri ölçen soruların oluşturma sürecini ve oluşturulan soruların farklı psikometrik özelliklerini hesaplamayı uygulamalı olarak göstermektedir. Bunun yanı sıra çoktan seçmeli soru ve testleri daha kısa bir zaman içerisinde oluşturma ve uygulamak için alternatif yöntemler de uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-03-30 12:42:47
Proje Adı: 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı
Bitiş Tarihi : 23.10.2020
Proje Konusu : Bu projenin amacı güvenilir ve geçerli çoktan seçmeli üst düzey beceri ölçen soruların olusturma sürecini ve olusturulan soruların farklı psikometrik özelliklerini hesaplamayı uygulamalı olarak göstermektedir. Bunun yanı sıra çoktan seçmeli soru ve testleri daha kısa bir zaman içerisinde olusturma ve uygulamak için alternatif yöntemler de uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-02-16 20:33:45
Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları
Bitiş Tarihi : 13.09.2020
Proje Konusu : Doktora öğrencilerine ileri metodoloji eğitimleri verilmesi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2024-02-23 14:33:38
Proje Adı: FeTeMM uygulamalarının Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının FeTeMM farkındalıklarına, Öz-Yeterliliklerine ve Sorgulama Becerilerine Etkisi
Bitiş Tarihi : 07.07.2021
Proje Konusu : Bu projenin amacı Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının FeTeMM etkinlikleri hazırlamalarını sağlamak ve bu sürecin FeTeMM farkındalıklarına, Öz-Yeterliliklerine ve Sorgulama becerilerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya Siirt Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programında kayıtlı deney grubunda 40 ve kontrol grubunda 20 olmak üzere toplamda 60 öğretmen adayı katılmıştır. Yarı deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test/son-test kontrol gruplu desene göre planlanan çalışmanın kontrol ve deney gruplarında belirtilen sayıda öğretmen adayı yer almkatadır. Öğretmen adaylarına FeTeMM yaklaşımı tanıtıldıktan sonra araştırma yapmaları sağlanarak gruplar halinde kendi FeTeMM etkinliklerini hazırlamaları ve uygulamaları sağlanmıştır. Bu şekilde projenin uygulama aşamasında "araba, gemi modelleri, kamp yapıyorum, köprü, mancınık, robot yapımı ve ses geliyormu" uygulamaları olmak üzere toplamda 7 uygulama yapılmıştır. Çalışmanın öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıkları, Öz-Yeterlilikleri ve Sorgulama Becerilerine etkisi alan yazından temin edilen veri toplama araçları ile test edilmiştir. Veri analizi sırasında değişkenler üzerinde deney ve kontrol grupları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı bağımsız gruplar için t-testi yapılarak analiz edilmiş ve sonuçlar bu raporun bilimsel gelişmeler bölümünde sunulmuştur. Bu proje sayesinde yenilikçi bir yaklaşım olan FeTeMM eğitim modelinin Siirt Üniversitesindeki öğretmen adayları tarafından anlaşılması sağlanmış, ayrıca alan yazına yeni FeTeMM etkinlikleri kazandırılmıştır. Bu çalışma öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri adına lisans eğitimi kapsamında karşılaşmadıkları FeTeMM yaklaşımını öğrenmeleri hatta yeni etkinlik örnekleri oluşturmalarını sağlamıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının deney grubu lehine anlamlı olarak değiştiği, sorgulama becerileri ve öz yeterliliklerin de ise anlamlı değişiklik olmadığı bulunmuştur. Öğretmen görüşlerinden STEM etkinliklerini...
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-08 22:18:15
Proje Adı: Tübitak 2237-A / Egitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları
Bitiş Tarihi : 15.09.2019
Proje Konusu : Bilim insanları yetiştirmeye katkı sunmak amacıyla doktora öğrencileri için ileri metodoloji eğitimleri (Çoklu regresyon, Hiyererşik doğrusal Modelleme, Madde tepki kuramı, Yapısal eşitlik modellemesi, Faktör analizi, Meta-analiz, Q metodolojisi) gibi konularda uygulamalı eğitimler düzenlenmiştir.
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-09-27 17:51:54
Proje Adı: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Gelişim Projesi
Bitiş Tarihi : 15.04.2021
Proje Konusu : Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2022-01-13 10:38:15
Proje Adı: Okul Yöneticilerinin Kullandıkları Güç Türleri ve Örgütsel Depresyon: Bir ilişkisel tarama modeli
Bitiş Tarihi : 17.03.2017
Proje Konusu : Örgüt depresyonu örgüte yayılmış bir hareketsizlik saplanıp kalmış olma hali sıklıkla geleceği planlamada yetersiz kalma örgütteki bireylerin gelecekte ne yapacakları hakkında bir vizyonlarının olmayışı ve denemekten vazgeçmiş halde olmaları olarak tanımlanmaktadır Örgüt depresyonu örgüt ikilimini olumsuz etkileyen çalışanların örgütsel bağlılığını ve motivasyonunu düşüren örgüt hedeflerine ulaşmada güçlükler yaratan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır Örgütlerin hedeflerine ulaşması sürecinde verimliliği etkinliği ve etkililiğini etkileyen en önemli faktörlerden biri de o örgütün başındaki yönetici veya yöneticilerdir Bir örgütün verimli ve etkili bir işleyişe sahip olması ve etkin olması örgüt çalışanlarının örgütsel amaçlar doğrultusunda iyi bir şekilde yönetilmesi ve yönlendirilmesini sağlayabilen yöneticiler sayesinde olmaktadır Yöneticiler ise yönetim görevlerini bir takım güç kaynaklarını kullanarak yerine getirmektedirler Yöneticilerin kullandıkları güç türlerinin çalışanların örgütsel depresyon düzeylerine etkisi hakkında ulaşılabilen kaynaklar dahilinde yurtiçinde ve yurtdışında yapılmış herhangi bir çalışmaya rastlanmamasından dolayı böyle bir çalışmaya gerek görülmüştür Bu çalışmanın amacı eğitim kurumnlarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları örgütsel depresyon düzeyinin ölçülmesi ve okul yöneticilerinin kullandıkları güç türlerinin öğretmenlerin örgütsel depresyon düzeyleri üzerine etkisini belirlemektir Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ilişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın evrenini Siirt ili merkezindeki ilkokul ortaokul ve liselerde görev yapan yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır Bu amaçla okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlere Örgüt Depresyonu Ölçeği ÖDÖ ve Güç Türü Ölçeği GTÖ uygulanacaktır İlk adimda katılımcıların kişisel özellikleri ve ölçeklere verilen cevaplar arasndaki ilişkiler belirlenecektir Sonrasında okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ve öğretmenlerin örgütsel depresyon düzeyleri arasındaki ilişki düzeyi belirlenecektir Bu iki adımda siralanan iliskiler toplanan verilerin R istatistiksel analiz programı kullanılarak betimsel istatistiksel teknikler frekans yüzde ortalama ve standart sapma değişkenler arası korelasyon ve çoklu regresyon analizleri ile incelenecektir
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2018-02-01 13:25:37
Proje Adı: Yöneticilerin Kayırmacı Tutum ve Davranışlarının, Örgütsel Muhalefet Üzerine Etkisi
Bitiş Tarihi : 17.03.2017
Proje Konusu : Etkili örgütlerin oluşturulması son dönemde bir çok araştırmanın temel konusu olduğu görülmektedir Örgütlerin bir çok değişkenle doğrudan ya da dolaylı bir şekilde ilişki içerisinde olduğu görülmektedir Son zamanlarda örgütler için öne çıkan iki kavram olan örgütlerde kayırmacılık ve muhalefet kavramları araştırmanın dikkatini çekmiş olup bu iki kavramın birbirini etki düzeyine ilişkin her hangi bir araştırmanın ulaşılan kaynaklar doğrultusunda yapılmadığı görülmüştür Kısaca kayırmacılık birine herhangi bir konuda öncelik ve ayrıcalık tanıma haksız yere yasa ve kurallara uymaksızın kayırma arka çıkma belli bir birey küme düşünce ya da uygulamayı bir başkasıyla karşılaştırıp aralarında bir seçim yapmak gerektiğinde nesnellikten uzaklaşıp yan tutmadır Örgütsel muhalefet ise örgüt içerisindeki bazı uyuşmazlıkların ve aykırı görüşlerin dile getirilmesi olarak tanımlanmaktadır Bu araştırmanın amacı yöneticilerin kayırmacı tutum ve davranışlarının örgütsel muhalefet üzerine etkisini ortaya koymaktır Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır Araştırmanın evrenini 2015 2016 eğitim öğretim yılında Siirt il merkezindeki ilk orta ve lise düzeyi resmi okullarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticileri oluşturmaktadır Araştırmada 15 maddeden oluşan kayırmacılık tutum ölçeği KTÖ ve 5 alt boyuttan 67 maddeden oluşan örgütsel muhalefet ölçeği ÖMÖ kullanılacaktır Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticilerinin kayırmacı tutum ve davranışlarının öğretmenlerin yaş cinsiyet eğitim durumu kıdem medeni durum sendika üyeliği gibi özellikleri açısından muhalif davranışları etki düzeyleri belirlenecektir Ayrıca okul yöneticilerinin kayırmacı tutum ve davranışlarının öğretmenler üzerinde muhalefet etmelerinin nedenleri ve muhalif davranışlardan örtük muhalefet haber uçurma açık muhalefet tiplerinin etki yönü ve derecesi belirlenmiş olacaktır Araştırma sonucunda kayırmacı tutum ve davranışların örgütün yapısal ayakları olarak öğretmen yönetici ve okul açısından bir yordayıcısı olup olmadığı ortaya konulacaktır
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2018-02-01 13:26:16
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: American Psychological Association
Başlama Tarihi :2014
Bitiş Tarihi :2014
Kuruluş Adı: Florida Educational Research Association
Başlama Tarihi :2013
Bitiş Tarihi :2015
Kuruluş Adı: Florida Educational Research Association
Başlama Tarihi :2013
Bitiş Tarihi :2014
Kuruluş Adı: National Council of Measurement in Education
Başlama Tarihi :2013
Bitiş Tarihi :2013
Kuruluş Adı: American Educational Research Association
Başlama Tarihi :2011
Bitiş Tarihi :2015
Kuruluş Adı: Turkish Student Association at University of Florida
Başlama Tarihi :2011
Bitiş Tarihi :2012
Kuruluş Adı: Turkish Student Association at University of Florida
Başlama Tarihi :2010
Bitiş Tarihi :2015
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Güncelleme Tarihi : 2022-01-08 22:15:33