YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi :
18.11.2024 03:43:57
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.11.2024 13:38:56
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.11.2024 13:39:49
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.11.2024 13:38:56
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.11.2024 13:39:49
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA OBAY
- E-posta: mustafaobay@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/mustafaobay
YÖKSİS Veri Girişi İçin Tıklayınız.
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2003 - 2009
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (DR)/
Tez Adı: ---
Yüksek Lisans
1999 - 2002
VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/
Tez Adı: ---
Lisans
1988 - 1992
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
Akademik Ünvan bilgisi bulunamadı.
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Analoji Destekli Öğretim Yöntemiyle Eşitlik ve Denklem Konusundaki Kavramsal Anlama Sürecinin İncelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- HELİN SELÇUK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Yedinci sınıf öğrencilerinin matematik derslerindeki problem kurma sürecinde yapmış oldukları cebirsel düşünme hatalarının incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ZELAL GÜR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Probleme dayalı öğretim ile matematik öğretimi sürecinde 11. sınıf öğrencilerinin trigonometrik problem çözümlerinin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkileri
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- ŞEMS TEKE(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Ortaokul öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıklarının rutin olmayan problem çözme becerilerine etkisi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- EMRAH HALİÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORAN-ORANTI KONUSUNDA ÜSTBİLİŞ SÜRECİNDEKİ MUHAKEME TÜRLERİ VE MUHAKEME HATALARI
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- İKRAM VEKLİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Ortaokul matematik öğretmenlerinin, öğrencilerin sembolleştirme becerisinin matematik öğrenme ve başarılarına etkisine ilişkin görüşleri
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
- EMİNE EREN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Ortaokul matematik ders kitaplarının gerçekçi matematik eğitimine uygunluğunun incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- KORAY AKRAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Koordinat Sistemi Konusunu Anlamlandırma Zorlukları Ve Nedenleri.
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
- KEMAL ASLAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- 7. sınıf öğrencilerinin denklik algılarına yönelik öğretmen görüşleri
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- MERVE İŞÇİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
Dersler
VERİLEN DERSLER
Mustafa Obay,2021-2022,Doktora (Türkçe)
Mustafa Obay,2020-2021,Doktora (Türkçe)
Mustafa Obay,2019-2020,Doktora (Türkçe)
Mustafa Obay,2018-2019,Doktora (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin, Öğrencilerin Sembolleştirme Becerisinin Matematik Öğrenme Ve Başarılarına Etkisine İlişkin Görüşleri
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Igdir University
Cilt :
ISSN : 2147-5717
Yayın Tarihi : 2023
Dergi Adı : Igdir University
Cilt :
ISSN : 2147-5717
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Soru Türlerinin Gerçekçi Matematik Eğitimine Uygunluğunun İncelenmesi
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Gazi eğitim bilimleri dergisi
Cilt : 8
ISSN : 2149-9381
Yayın Tarihi : 2022
Dergi Adı : Gazi eğitim bilimleri dergisi
Cilt : 8
ISSN : 2149-9381
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Mathematical Problem-Solving Process: Negative Mental Behaviours Displayed by Pre-Service Mathematics Teachers
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : MANAS Journal of Social Studies - MJSS
Cilt : 10
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : MANAS Journal of Social Studies - MJSS
Cilt : 10
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Öğretmenlerin matematiksel modelleme öğretim yeterliklerinin geliştirilmesi: Bir öğretim deneyi
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, PESEN CAHİT, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Difficulties in Preparatory Process of Mathematics High School Entrance Exam (LGS) and Its Reflections on Education
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, DEMİR ENES, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Görüşleri
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN, OBAY MUSTAFA, ÖZDEMİR FURKAN
Dergi Adı : Turkish Studies-Educational Sciences
Cilt : 15
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2020
Dergi Adı : Turkish Studies-Educational Sciences
Cilt : 15
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Bağlam Temelli ÖğrenmeHakkında Ne Düşünüyor? Nitel Bir Araştırma
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA,ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 7
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2019
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 7
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALAN VE ALAN EĞİTİMİ DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI: KARMA BİR ARAŞTIRMA
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2016
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Öğretmen adaylarının matematik derslerinde odaklandıkları öğrenme bileşenleri
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA,ÖZGEN KEMAL
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 27
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2016
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 27
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA,BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1308-6219
Yayın Tarihi : 2009
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1308-6219
Yayın Tarihi : 2009
Bildiri Adı : İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözme inançları ve akademik başarılarının incelenmesi
Etkinlik Adı : VI th International Eurasian Educational Research Congress
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :31.10.2019
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :31.10.2019
Bildiri Adı : Etik ve Hukuk Arasındaki Geçişler
Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, SAYLIK AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :18.06.2019
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, SAYLIK AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :18.06.2019
Bildiri Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojisine ilişkin tutumları
Etkinlik Adı : 8th International Educational Technology Conference
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.05.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.05.2008
Basım Tarihi :06.05.2008
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.05.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.05.2008
Basım Tarihi :06.05.2008
Bildiri Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumları
Etkinlik Adı : 2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA,BİNDAK RECEP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.04.2008
Basım Tarihi :
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA,BİNDAK RECEP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.04.2008
Basım Tarihi :
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri
Başlama Tarihi : 27.11.2018
Bitiş Tarihi : 26.06.2019
Proje Konusu : Bağlam temelli öğrenme, Matematik Tutum, Matematiksel düşünme düzeyi, Akademik başarı
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-12-13 11:58:07
Bitiş Tarihi : 26.06.2019
Proje Konusu : Bağlam temelli öğrenme, Matematik Tutum, Matematiksel düşünme düzeyi, Akademik başarı
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-12-13 11:58:07
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı : Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2019-10-30 15:14:01
Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2019-10-30 15:14:01