YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 14.09.2024 03:40:57

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA OBAY




  • E-posta: mustafaobay@siirt.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2003 - 2009

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (DR)/

Tez Adı: ---

Yüksek Lisans

1999 - 2002

VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/

Tez Adı: ---

Lisans

1988 - 1992

DİCLE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR

Akademik Ünvan bilgisi bulunamadı.

YÖNETİMSEL GÖREVLER

Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
Analoji Destekli Öğretim Yöntemiyle Eşitlik ve Denklem Konusundaki Kavramsal Anlama Sürecinin İncelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
HELİN SELÇUK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Ortaokul öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıklarının rutin olmayan problem çözme becerilerine etkisi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
EMRAH HALİÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Probleme dayalı öğretim ile matematik öğretimi sürecinde 11. sınıf öğrencilerinin trigonometrik problem çözümlerinin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkileri
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
ŞEMS TEKE(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORAN-ORANTI KONUSUNDA ÜSTBİLİŞ SÜRECİNDEKİ MUHAKEME TÜRLERİ VE MUHAKEME HATALARI
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
İKRAM VEKLİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Koordinat Sistemi Konusunu Anlamlandırma Zorlukları Ve Nedenleri.
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
KEMAL ASLAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

7.sınıf öğrencilerinin matematik derslerindeki problem kurma sürecinde yapmış oldukları cebirsel düşünme hatalarının incelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
ZELAL GÜR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Ortaokul matematik ders kitaplarının gerçekçi matematik eğitimine uygunluğunun incelenmesi
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
KORAY AKRAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

7. sınıf öğrencilerinin denklik algılarına yönelik öğretmen görüşleri
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
MERVE İŞÇİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Ortaokul matematik öğretmenlerinin, öğrencilerin sembolleştirme becerisinin matematik öğrenme ve başarılarına etkisine ilişkin görüşleri
Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
EMİNE EREN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Dersler

VERİLEN DERSLER

Mustafa Obay,2021-2022,Doktora (Türkçe)

Mustafa Obay,2020-2021,Doktora (Türkçe)

Mustafa Obay,2019-2020,Doktora (Türkçe)

Mustafa Obay,2018-2019,Doktora (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 10

Makale Adı : Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin, Öğrencilerin Sembolleştirme Becerisinin Matematik Öğrenme Ve Başarılarına Etkisine İlişkin Görüşleri

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Igdir University
Cilt :
ISSN : 2147-5717
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Soru Türlerinin Gerçekçi Matematik Eğitimine Uygunluğunun İncelenmesi

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Gazi eğitim bilimleri dergisi
Cilt : 8
ISSN : 2149-9381
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : Mathematical Problem-Solving Process: Negative Mental Behaviours Displayed by Pre-Service Mathematics Teachers

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : MANAS Journal of Social Studies - MJSS
Cilt : 10
ISSN : 1694-7215
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Öğretmenlerin matematiksel modelleme öğretim yeterliklerinin geliştirilmesi: Bir öğretim deneyi

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, PESEN CAHİT, ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1309-0682
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Difficulties in Preparatory Process of Mathematics High School Entrance Exam (LGS) and Its Reflections on Education

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, DEMİR ENES, PESEN CAHİT
Dergi Adı : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
Cilt : 12
ISSN : 1309-4653
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Görüşleri

Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN, OBAY MUSTAFA, ÖZDEMİR FURKAN
Dergi Adı : Turkish Studies-Educational Sciences
Cilt : 15
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Bağlam Temelli ÖğrenmeHakkında Ne Düşünüyor? Nitel Bir Araştırma

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA,ÇELİK HALİL COŞKUN
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 7
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Öğretmen adaylarının matematik derslerinde odaklandıkları öğrenme bileşenleri

Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA,ÖZGEN KEMAL
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 27
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2016

Makale Adı : MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALAN VE ALAN EĞİTİMİ DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI: KARMA BİR ARAŞTIRMA

Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL, OBAY MUSTAFA
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2016

Makale Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi

Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA,BİNDAK RECEP
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1308-6219
Yayın Tarihi : 2009
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 4

Bildiri Adı : İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözme inançları ve akademik başarılarının incelenmesi

Etkinlik Adı : VI th International Eurasian Educational Research Congress
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇELİK HALİL COŞKUN,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :31.10.2019

Bildiri Adı : Etik ve Hukuk Arasındaki Geçişler

Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : OBAY MUSTAFA, SAYLIK AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :18.06.2019

Bildiri Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojisine ilişkin tutumları

Etkinlik Adı : 8th International Educational Technology Conference
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.05.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :09.05.2008
Basım Tarihi :06.05.2008

Bildiri Adı : Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitime yönelik tutumları

Etkinlik Adı : 2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : ÖZGEN KEMAL,OBAY MUSTAFA,BİNDAK RECEP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.04.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.04.2008
Basım Tarihi :
Sistemde kayıtlı kitap kaydı bulunamadı!

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1

Proje Adı: Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri

Başlama Tarihi : 27.11.2018
Bitiş Tarihi : 26.06.2019
Proje Konusu : Bağlam temelli öğrenme, Matematik Tutum, Matematiksel düşünme düzeyi, Akademik başarı
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2021-12-13 11:58:07
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Anahtar Kelimeler :
Matematik Eğitimi



Güncelleme Tarihi : 2019-10-30 15:14:01

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!