Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 8.11.2024 04:35:01
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 8.11.2024 04:35:53
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP SARAÇOĞLU
- E-posta: mehtapapr@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/mehtapapr
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2009 - 2015
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)/
Tez Adı: Türkiye'de geometrik düşünme üzerine yapılan araştırmalara ilişkin bir meta-sentez
Yüksek Lisans
2006 - 2008
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: İlköğretim ıı. kademe matematik programının amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/Batman örneği
Lisans
1999 - 2003
DİCLE ÜNİVERSİTESİ
SİİRT EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- YARDIMCI DOÇENT
- 2015 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2010 - 2015
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
- SİLVAN MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2018 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Bölüm Başkanı
- 2016 - 2020
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
- 2017 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2016 - 2020
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- MYO/Yüksekokul Müdür Yardımcısı
- 2010 - 2013
- DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Bilinçli Farkındalık Düzeyleri ile Öğretime Yönelik Özgüvenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Ana Bilim Dalı
- AHMET EKİNCİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programının CIPP Modeli ile öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- BAŞAK TÜZ ÖNAL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2020
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların değer düzeylerine ilişkin anne-baba ve öğretmen görüşleri
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- SUNA DENİZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- 11. sınıf rehberlik programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- BURAK BİNGÖL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- 10. sınıf öğrencilerinin okul rehberlik servisinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- MESUT YILMAZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
- Serbest etkinlik uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Siirt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- YUNUS EMRE ÇİFTÇİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019
Dersler
VERİLEN DERSLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2020-2021,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
EĞİTİME GİRİŞ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
PROGRAM GELİŞTİRME,2018-2019,Lisans (Türkçe)
PROGRAM GELİŞTİRME,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ,2018-2019,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ,2017-2018,Lisans (Türkçe)
PROGRAM GELİŞTİRME,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Etkili Öğrenme ve Öğretme,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme,2017-2018,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği,2016-2017,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Araştırma Yöntemlerine Giriş,2016-2017,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Program Geliştirme,2016-2017,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Erken Çocukluk Eğitimi,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Kuramları,2015-2016,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Eğitimde Temel Kavramlar,2015-2016,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : REFLECTIVE THINKING AND INQUIRY SKILLS AS PREDICTORS OF SELF-EFFICACY IN TEACHING MATHEMATICS
Dergi Adı : PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY
Cilt : 80
ISSN : 1822-7864
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Türkiye'de Geometrik Düşünme Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Bir Meta-Sentez
Dergi Adı : Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 1304-0278
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : ORTAÖĞRETİM 9. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ CIPP MODELİ İLE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Dergi Adı : EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Cilt :
ISSN : 1301-6229
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Ahlaki Olgunluk Düzeyleri ile Değer Öğretimi Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Değerler Eğitimi Dergisi
Cilt : 20
ISSN : 1303-880X
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : 11. Sınıf Rehberlik Programının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 10
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Examining the Need for Social Approval as a Predictor of Attitudes Towards the Teaching Profession
Dergi Adı : Dinamika Ilmu
Cilt : 21
ISSN : 2442-9651
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Learning and Studying Approaches as a Predictor of Reflective Thinking Skills Towards Problem-Solving of Secondary School Students
Dergi Adı : International Journal of Education and Literacy Studies
Cilt : 9
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : IMPACT OF ECOLOGY-BASED NATURE EDUCATION ON THE BEHAVIOR OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Dergi Adı : European Journal of Education Studies
Cilt : 8
ISSN : 2501-1111
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Kendi Kendine Öğrenme Becerileri İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dergi Adı : Turkish Studies-Educational Sciences
Cilt : 143
ISSN : 2667-5609
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi
Dergi Adı : Journal of Computer and Education Research
Cilt : 6
ISSN : 2148-2896
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumu: Eğitim Fakültesi Üzerine Bir Uygulama
Dergi Adı : Social Sciences Studies
Cilt : 4
ISSN : 2587-1587
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Ortaokul Öğretmenlerinin Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Dergi Adı : Turkish Journal of Educational Studies
Cilt : 5
ISSN : 2458-8210
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı :
Dergi Adı :
Cilt :
ISSN :
Yayın Tarihi :
Makale Adı :
Dergi Adı :
Cilt :
ISSN :
Yayın Tarihi :
Makale Adı :
Dergi Adı :
Cilt :
ISSN :
Yayın Tarihi :
Bildiri Adı : Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandıkları Stratejilerin Belirlenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.10.2018
Basım Tarihi :01.12.2018
Bildiri Adı : İlköğretim Kurumları Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullara İlişkin Öğrenen Okul Algılarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,ESKİN MUSA,ÖZÇELİK ERCAN,BOZ ŞEYHMUS,TOSUN OZAN,GÜN FERMAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.10.2018
Basım Tarihi :01.12.2018
Bildiri Adı : Eğitim Kurumlarında Yönetici-Veli İletişiminde Karşılaşılan Engellerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.10.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :13.10.2018
Basım Tarihi :01.12.2018
Bildiri Adı : Özel Eğitim Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenlerin Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Karşılaştıkları Güçlükler
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,GÜLER CİHAT,BATUR SAADETTİN,KILIL HADİ,BAYAR VAHDET,KAYA ABDULLAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.09.2018
Basım Tarihi :30.11.2018
Bildiri Adı : Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.09.2018
Basım Tarihi :30.11.2018
Bildiri Adı : Ortaöğretim Öğrencilerinin Kişilerarası İletişimde Yaşadıkları Engellerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,BATTAL BAHADIR,SITACI AYŞE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.09.2018
Basım Tarihi :30.11.2018
Bildiri Adı : Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarının Yordamasında Fen Öğrenmeye Yönelik, Merak, Motivasyon ve Tutumların Rolü
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAHYAOĞLU MUSTAFA, SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.04.2018
Bildiri Adı : Akademisyenlerin Akademik Teşviklere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : SARAÇOĞLU MEHTAP, KAHYAOĞLU MUSTAFA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.04.2018
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Dijital Vatandaşlığa İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,HAMİDİ NECMEDDİN BERK,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :10.12.2017
Bildiri Adı : Ortaokul Öğretmenlerinin Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL, BAŞOL UĞUR, YAKUT OSMAN, BERK NECMEDDİN HAMİDİ, SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :10.12.2017
Bildiri Adı : Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımlarının Belirlenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,AKÜZÜM LEYLA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :10.12.2017
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Matematik Öğrenmeye İlişkin İnançları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,HAMİDİ NECMEDDİN BERK,YAKUT OSMAN,BAŞOL UĞUR,TUNCEL CEMİLE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :10.12.2017
Bildiri Adı : Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,KAYA HALİME,ATEŞ NURAN,HEYBETOĞLU RABİA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.10.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :21.10.2017
Basım Tarihi :10.12.2017
Bildiri Adı : The Investigation of Prospective Teachers' Beliefs Towards Learning From The Aspect of Various Variables
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,KARABIYIK HÜSEYİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 12.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.05.2016
Basım Tarihi :01.05.2016
Bildiri Adı : Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 30.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :02.06.2016
Basım Tarihi :01.05.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Ahlaki Olgunluk Düzeyleri İle Değer Öğretimine İlişkin Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,KARABIYIK HÜSEYİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.05.2016
Basım Tarihi :01.05.2016
Bildiri Adı : Eğitimde Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumu Eğitim Fakülteleri Üzerine Bir Uygulama
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.05.2016
Basım Tarihi :01.05.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Genel Öz Yeterlik Algıları ile Yaşam Doyumları ve Gelecek Kaygıları Arasındaki İlişki
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :01.05.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Programına, Öğretim Elemanlarına, Öğretmenliğe ve Geleceğe İlişkin Metaforik Algıları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.04.2016
Basım Tarihi :30.04.2016
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.04.2016
Basım Tarihi :01.04.2016
Bildiri Adı : Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenleri ve Beklentileri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,KARABIYIK HÜSEYİN,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.04.2016
Basım Tarihi :01.04.2016
Bildiri Adı : Türkiye de Erken Çocukluk Dönemine Yönelik Yapılmış Araştırmalar Bir İçerik Analizi Çalışması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN ATA,SARAÇOĞLU MEHTAP,KARA İDRİS
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.03.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.03.2016
Basım Tarihi :01.03.2016
Bildiri Adı : Erken Çocukluk Döneminde Din ve Değerler Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN ATA,KARA İDRİS,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.03.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.03.2016
Basım Tarihi :01.03.2016
Bildiri Adı : Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Karakter Eğitimine Dair Yetkinlik İnancı
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP,KARABIYIK HÜSEYİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.03.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.03.2016
Basım Tarihi :01.03.2016
Bildiri Adı : An Investigation Of The Relationship Between 4th Graders Attention Control Level And Difficulty Level In Reading
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : PESEN ATA,SARAÇOĞLU MEHTAP,ÇETİN HAKAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.02.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.02.2016
Basım Tarihi :01.02.2016
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 6
Kitap Adı : Kapsayıcı Öğretmen El Kitabı
Yazar Adı : AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-928-4
Basım Türü :Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : 21. Yüzyıl Becerileri Bakış Açısından Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar
Yazar Adı : SARAÇOĞLU MEHTAP, SÖZER YUSUF
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8325-40-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Aileler ve Eğitimciler İçin Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Konular
Yazar Adı : AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Nobel Akademik Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-427-449-7
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitime Giriş
Yazar Adı : AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Vizetek Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8499-46-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Kitap Adı : Yeni Nesil Sınıflar ve Yönetimi
Yazar Adı : SARAÇOĞLU MEHTAP, AKÜZÜM CEMAL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-531-6
Basım Türü :Elektronik
YIL :2021
Kitap Adı : Ortaöğretimde Program Çalışmaları
Yazar Adı : AKÜZÜM CEMAL,SARAÇOĞLU MEHTAP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-241-544-3
Basım Türü :Elektronik
YIL :2018
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 2
Proje Adı: ÖĞRETMEN YETİŞTİREN KURUMLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SEMİNERLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Bitiş Tarihi : 10.02.2021
Proje Konusu : Bu araştırmanın amacı, öğretmen yetiştiren kurumlarda öğrenim göre öğretmen adaylarının bilimsel seminerlere ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde öğretmen adaylarının cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve sınıf değişkenleri açısından öğretmen yetiştiren kurumlarda yapılan bilimsel seminerlerin gerekliliği, düzenlenme sayısı, yararı, alan, mesleki gelişim ve sosyokültürel gelişime katkısına yönelik görüşleri ortaya konulmuştur. Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilimsel etkinliklere katılma düzeyleri ile öğretmen yetiştiren kurumlarda düzenlenen bilimsel etkinlere ilişkin görüşlerin betimlenmesi amaçlandığından genel tarama modellerinden tekil tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini 2018--2019 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 2500 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise seçkisiz olmaya örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenen toplam 1046 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formda toplam 10 tane yapılandırılmış 2 tanede yarı yapılandırılmış olmak üzere toplam 12 tane soru maddesi yer almaktadır. Verilerin analizinde öğretmen adaylarının anket maddelerine verdikleri yanıtların frekans ve yüzdeleri hesaplanmış ve bu frekans ve yüzdeler üzerinden öğretmen adaylarının öğretmen yetiştiren kurumlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının bilimsel etkinliklere ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğretmen yetiştiren kurumlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimsel seminerlerin öğrenim gördüğü kurumda yapılmasının gerekliliği olduğu buna karşın bilimsel seminerlerin düzenlenme sayısının az sayıda olduğu ve genelde öğretmen adayları için yararlı olduğu şeklinde görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-10-04 19:28:52
Proje Adı: ORTAÖĞRETİM 9.SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Bitiş Tarihi : 11.09.2020
Proje Konusu : Bu araştırma, 2017-2018 yılında uygulanan ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programını ve programın uygulanışını öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın katılımcılarını Siirt il merkezi resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 149 matematik öğretmeni ve bu okullarda okuyan 324 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Fer ve Aközbek (2008) tarafından geliştirilen "Lise 1. sınıf Matematik Öğretim Programını Değerlendirme Anketi Öğretmen ve Öğrenci Formu" kullanılmıştır.Programın bağlam boyutuna yönelik öğretmenlerden elde edilen verilere göre; programdaki amaç ve kazanımların öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ders içeriklerinin azaltıldığı ve içerisindeki kuramsal bilgilerin yeterli olduğu ancak kazanımlara ayrılan sürenin yetersiz olduğu sonuçlarına varılmıştır. Girdi boyutuna yönelik; kaynak ve materyallerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, ders kitabındaki kazanımların anlaşılır olmadığı, kitabın sıkıcı olduğu ve programın öğretmen odaklı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Süreç boyutuna yönelik; programda bireysel etkinliklere yer verildiği ve bu etkinliklerin sıkıcı olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ürün boyutunda ise programın öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına cevap vermediği, ancak matematiksel beceri gelişimine katkı sağladığı sonuçları elde edilmiştir.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-08 22:57:01
Bilimsel Faaliyetler
Yayın Adı : Aileler ve Eğitimciler İçin Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Konular
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :16.10.2022
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Eğitim Programları ve Öğretim
Güncelleme Tarihi : 2022-10-30 19:59:23