Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 1.11.2024 15:45:40
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 1.11.2024 15:46:32
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRAH ÖZBUĞUTU
- E-posta: emrahozbugutu@siirt.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): +90 (484) 212 11 11 / -
- Bağlı Birimi : FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
- Web Adresi: https://siuapsis.siirt.edu.tr/emrahozbugutu
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2004 - 2011
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/BİYOLOJİ EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Bitkisel dokular konusunun öğretilmesinde işbirliğine dayalı öğretimin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisi
Lisans
1999 - 2004
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2014 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Bölüm Başkan Yardımcısı
- 2013 - 2016
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Kalite Kurulu Üyeliği
- 2021 -
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2012 - 2016
- SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Fen Bilgisi ders kitaplarındaki konuların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
- İBRAHİM ERDOĞAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- 6. Sınıf Öğrencilerinin Sindirim Sistemi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespiti
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- NURETTİN ÖZBEK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- React stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi ve görüşlerinin incelenmesi
- Siirt Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
- BAŞAK BEŞTAŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
Dersler
VERİLEN DERSLER
FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ BİYOLOJİK MATERYALLERİN HAZIRLANMASI VE İNCELENMESİ,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi Üzerine Araştırmalar,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Yüksek Lisans Tez Hazırlık,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Fen Öğretimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimin Doğası ve Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi Üzerine Araştırmalar,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Fen Öğretim Programı,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ BİYOLOJİK MATERYALLERİN HAZIRLANMASI VE İNCELENMESİ,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi Üzerine Araştırmalar,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Yüksek Lisans Tez Hazırlık,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ BİYOLOJİK MATERYALLERİN HAZIRLANMASI VE İNCELENMESİ,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Gen Teknolojisinin Toplumsal Etkileri,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Biyoloji 1,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Biyoloji 2,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Gen Teknolojisinin Toplumsal Etkileri,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğrenmenin Biyolojik Temelleri,2019-2020,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Topluma Hizmet Uygulamaları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretim Programı,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretim Programı,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Biyolojide Özel Konular,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğrenmenin Biyolojik Temelleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Genetik ve Biyoteknoloji,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Evrim,2018-2019,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Araştırma ve Rapor Yazma Teknikleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Evrim,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Genetik ve Biyoteknoloji,2017-2018,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Biyolojide Özel Konular,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Genetik ve Biyoteknoloji,2016-2017,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Topluma Hizmet Uygulamaları,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Öğrenmenin Biyolojik Temelleri,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Biyolojide Özel Konular,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2015-2016,Lisans (Türkçe)
FEN-TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Çevre Eğitimi,2015-2016,Lisans (Türkçe)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ 2,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Okul Deneyimi,2015-2016,Lisans (Türkçe)
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Evrim,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Genetik ve Biyoteknoloji,2015-2016,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Examination of the Competencies of Science Teachers about Inclusive Education and Determination of Their Opinions
Dergi Adı : International Journal of Educational Researchers
Cilt : 13
ISSN : 1309-6265
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİ ALANINDA ELEKTRİK KONUSU İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ BİR İÇERİK ANALİZİ
Dergi Adı : International Journal of Western Black Sea Social and Humanities Sciences
Cilt : 6
ISSN : 2602-4594
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Opinions of Science Teachers who are Graduate Students on Teaching Socio Scientific Issues
Dergi Adı : Bulletin of Education & Research
Cilt : 44
ISSN : 0555-7747
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Determination of the Opinions of Prospective Science Teachers About Biology Lessons Taught Through Distance Education
Dergi Adı : European Journal of Educational Sciences
Cilt : 8
ISSN : 1857-6036
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : 2018 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÇEVRE KONUSUNUN YERİ
Dergi Adı : Sosyal Bilimler Ekev Akademi dergisi
Cilt :
ISSN : 2148-0710
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : An Investigation into Anxiety about the Science Lesson Through a Mixed Model
Dergi Adı : Journal of Education and Learning
Cilt : 10
ISSN : 1927-5269
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akıl-Zeka Oyunları İle İlgili Görüşleri
Dergi Adı : Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 1305-0060
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ORGAN BAĞIŞI HAKKINDAKİ GÖRÜŞ, DAVRANIŞ VE BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Dergi Adı : ASOS Yayinevi
Cilt : 6
ISSN : 2149-9225
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gen Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının Belirlenmesi
Dergi Adı : Uluslararası Aktif Öğrenme Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 2536-5258
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Evrim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
Dergi Adı : Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 3
ISSN : 2619-9351
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : ÇEVRE EĞİTİMİ VE ALTERNATİF YÖNTEMLER LİTERATÜR TARAMASI
Dergi Adı : Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 1304-429-X
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : BİTKİSEL DOKULAR KONUSUNUN ÖĞRETİLMESİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISI VE KALICILIĞINA ETKİSİ
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 8
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : BİTKİSEL DOKULAR KONUSUNUNDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 8
ISSN : 1308-2140
Yayın Tarihi : 2013
Bildiri Adı : FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERS KİTABINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ (OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ON THE 7TH GRADE SCIENCE TEXTBOOK)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBUĞUTU EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.03.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.03.2023
Basım Tarihi :06.03.2023
Bildiri Adı : DETERMINING THE BIODIVERSITY LITERACY LEVELS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS AND TO EXAMINE THEM IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBUĞUTU EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.02.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :14.02.2023
Basım Tarihi :01.03.2023
Bildiri Adı : INVESTİGATİON of TURKİSH and TURKMEN STUDENTS’ AWARENESS TOWARDS ENVIRONMENTAL PROBLEMS
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBUĞUTU EMRAH, YALMANCI Engin
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 24.12.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :28.12.2022
Bildiri Adı : Academicians and Academicianship from the Percecption of Pre-Service Science Teachers and Social Studies Pre-Service Teachers
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBUĞUTU EMRAH, ELMACİ ERSİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.12.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.12.2022
Bildiri Adı : 5. Sınıf Öğrencilerinin Güneş Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBUĞUTU EMRAH, BEŞTAŞ BAŞAK
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2021
Basım Tarihi :20.05.2021
Bildiri Adı : İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNDE HÜCRE ORGANELLERİNE YÖNELİK ANALOJİ KULLANIMININ İNCELENMESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜRBÜZOĞLU YALMANCI SİBEL, ÖZBUĞUTU EMRAH, YALMANCI Engin
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :07.10.2016
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 5
Kitap Adı : Güncel Araştırmalarda Fen Bilgisi Eğitimi I
Yazar Adı : ÖZBUĞUTU EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Biyoloji Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Yayın Evi : BİDGE Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6707-58-0
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : Academic Research and Reviews in Education Sciences
Yazar Adı : ÖZBUĞUTU EMRAH, ELMACİ ERSİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Biyoloji Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Yayın Evi : Platanus Publishing
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-625-6517-62-2
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ GELİŞMELER
Yazar Adı : ÖZBUĞUTU EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi
Yayın Evi : Duvar Kitapevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8109-15-3
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2022
Kitap Adı : Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler (Cilt 1)
Yazar Adı : ÖZBUĞUTU EMRAH
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Temel Eğitim>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7793-87-2
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2021
Kitap Adı : Current Debates on Social Sciences 6 Multidisciplinary Studies
Yazar Adı : ÖZBUĞUTU EMRAH, BEŞTAŞ BAŞAK
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Biyoloji Eğitimi>Fen Bilgisi Eğitimi
Yayın Evi : Bilgin Kültür Sanat Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7799-26-3
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2021
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: Akıl ve Zeka Oyunlarının Matematik ve Fen Öğretmen Adaylarının Problem Çözme becerilerine Etkisi
Bitiş Tarihi : 26.05.2019
Proje Konusu : Bu projenin amacı akıl ve zeka oyunlarının matematik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının problem çözme becerileri üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla eğitim fakültesi içinde bulunan boş bir sınıf ortamı akıl-zeka oyun odası şeklinde düzenlenecek ve bu alanda öğrencilerin hazır akıl oyunlarını oynamaları ve aynı zamanda kendi oyunlarını tasarlamaları sağlanacaktır. Projenin çalışma grubunu Siirt Üniversitesi Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümünde okuyan en az kırk öğrenci oluşturacaktır. öğretmen adayları ile oyun kavramı, oyunun eğitimdeki yeri üzerine dersler yapıldıktan sonra hali hazırda oynanan ve bilinen akıl oyunları öğretilecektir. Daha sonra öğretmen adaylarının kendi oyunlarını tasarlamaları istenecek ve bu oyunları arkadaşlarına öğretmeleri sağlanacaktır. Karma bir araştırma olarak planlanan projede Yarı-deneysel desen kullanılacaktır. Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini ön-test ve son-test te ölçmek için Çevik ve Özmaden (2013) kullanılan Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) kullanılacaktır. Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine akıl-zeka oyunlarının etkisi üzerine görüşleri ise araştırmacılar tarafından hazırlanacak görüşme formu ile toplanacaktır. PÇBÖ den toplanan veri için t-testi analizi yapılacak ayrıca etki büyüklüğü değeri hesaplanarak, alan yazın ile karşılaştırılacaktır. Görüşme formundan elde edilen veri ise içerik analizi ile analiz edilecektir. Çalışmanın öğretmen adaylarında akıl-zeka oyunları üzerine bir farkındalık oluşturacağı ve öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine etkili olacağı düşünülmektedir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2023-03-15 01:33:58
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Fen Bilgisi Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2024-03-31 05:22:29